neljapäev, november 15, 2007

California dreaming!

Selle nädala kool on möödunud suuresti vahetusaasta ettevalmistamise tähe all. Nimelt on mul plaan järgmine aasta end USA-sse sebida. Miks? Peamiselt selle pärast, et ma tahaks õppida tasuta ülikoolis, kus muidu maksab aasta pool milli:D Teiseks on see hoopis teine kultuur ja elu ja huvitav oleks kogeda nende lähenemist politoloogiasse ja eelkõige rahvusvahelistesse suhetesse.
Selleks et USA-sse saada, on muidugi jullult vaja igasuguste paberitega jännata. Enamustesse ülikoolidesse saamiseks on vaja asjad kokku ajada jaanuariks, Californiasse aga algselt juba homseks. Algeselt sellepärast, et just praegu otsustati, et ülikool blokeeritakse esmaspäeva lõunani streikimaks uue ülikoolide finantseerimist puudutava seaduse vastu. Niisiis lükkuvad kõik asjad edasi järgmisesse nädalasse. Minu õnneks! Motivtsioonikiri pole mul siiani valmis.

Mida on siis vaja, et USA'sse saada? Kõigepealt on vaja läbida keeletest TOEFL. Sain 590/670-st. Päris normaalne, arvestades, et mu inglise keel pole kuigi hea. Tobe on see, et parimad ülikoolid nagu näiteks Georgetown ja Berkley tahavad 600. Kümme punkti jäi ainult ju puudu:S
Väga oluline on motivatsioonikiri. Siis on vaja koostada tunniplaan vastavalt ülikooilile, millele peab oma kinnituse andma Lyoni ülikooli vastutav õppejõud. See garanteerib, et kõik mu seal tehtud punktid kantakse siia üle ja ma lõpetan kooli pmst seal, ainult Lyoni diplomiga. Mingit ainete järele tegemist õnneks pole. USA's on meeletu tundide valik. Ma olin kohe päris sillas. Isegi kui ma pean aineid oma valdkonnast valima, pakutakse seal selliseid asju, millest võib siin ainult und näha.
Olulised on ka eelmiste aastate tulemused ja keskkooli lõpueksami inglise keele hinne. Samuti peab tegema väikse finantsilise eelarve, kuidas ja kui palju mul kuskil raha kulub.
See kõik eeldab üsna palju eeltööd mööda erinevate ülikoolide kodulehti.

Hetkel olen ma ainult California poolega tegelenud. Kandideerin kolme erinevasse California ülikooli kampusesse: LA, San Diego ja Riverside. Eelkõige loodan muidugi kahe esimese peale. Tahaks ikkagi ookeani ääres elada!

Tulemused selguvad novembri lõpus. Kui sinna ei saa, pole hullu, sest päris palju muidki võimalusi on veel USA-s. Samuti on võimalik minna Kanadasse ja Inglismaale.

Loodame parimat. Igal juhul minul poleks küll kõige vähematki selle vastu kui järgmine aasta soojal maal ookeani ääres möödub! :)