pühapäev, september 20, 2009

nojah

Kui oled korra Ameerika ylikoolis k2inud, siis tagasitulek mandri-Euroopa teadusasutustesse on kyll v2ga-v2ga valus. Midagi pole teha, Prantsusmaa riiklikke ylikoolide organiseeri(ma)tus ning administratiivne v6imekus on alla igasugust arvestust. Magistrantidelt kasseeritakse 300 Eurot aastas administratiivkuludeks. V6iks ju loota, et midagi selle raha eest ikka tehakse ja poole suuremad summad baka tasemest garanteerivad ka poole paremad klassirummid jne. V6ta n2pust, millegi p2rast l2ks asi hoopis vastupidi. V2idetavalt see t6ttu, et see aasta on v2ga palju baka kolmandal aastal olevaid tudengeid ja klasse ei j2tku, kustutati meie yks seminar nimekirjast. V2idetavalt selle p2rast, et kuidagi v2ga kahtlane tundub, et kahel kampusel kokku ei leita saali kuhu mahuks 30 tudengit. Pigem on tunne, et kuna 6ppej6ud on Pariisist, siis ta ei viitsi mitu p2eva Lyonis konutada, vaid tahab k6ik oma seminarid yhe p2evaga 2ra teha. Nii l2kski minu suur plaan kolmap2evad vabad hoida ja veidi raha teenida vett vedama. V2he sellest, kuna ma yritasin kolmap2evaseid tunde v2ltida, siis v6tsin endale teise seminari reede 6htuks. Nyyd ongi nii, et kui oleksin kohe kolmap2evase seminari v6tnud, oleksid ju reeded vabad olnud, aga nyyd pole kumbagi.. Kuradi loll systeem! Ja vahetada ka enam ei saa, sest klassid on niigi t2is. Juhuu, sest reedel l6ppevad mul loengud kell 8 6htul. Yldse on mul enamus aineid 6htupoolikule sattunud. Niisiis l6petan nii esmasp2eva kui reede kell 8 ja neljap2ev saab kogu asi l2bi alles pool yheksa. Normaalsel ajal lapsi hoida ei saa, k6ikidel p2evadel on t2iesti kaootilised graafikud, mis v2listab igasuguse muu t88 ja nii n2itaski j2lle Prantsuse systeem kui paindumatu ja ebaefektiivne ta on. Kurat kyll, ma ytlen!
Minu 6nneks saan ma Sibi juures siiski aeg-ajalt lapsi hoidmas k2ia. Tobe on see, et ma olen ta n8 asendusvariant, niiet peab lootma, et p6hikohaga neiul on pidevalt tegemist. Palju ta mulle ei maksa, otse vastupidi, aga hetkel, kus mul kodus ei internetti, ei telekat pole ja k6ik s6brad ka n2dalavahetuseks koju s6itsid, on kahe 6htu pealt 40 eurot teenida mitte millegi eest, siiski kosutav. Erinevalt v2iekstest lastest ei pea nendega t6esti mitte midagi tegema. T2na n2iteks m2ngisin ma, kuni lapsed veel yleval olid, guitar herod ja wiid, eile m2ngisin pool tundi legodega. Puhas r66m!
Lapsed on ka t2itsa talutavad. Eriti Oliver, 9-aastane kergelt pontsakas j6mpsikas, kellel on v6luv inglise aktsent ja kes on muidu v2ga seltsiv ja jutukas. Alexander on veidi teine teema. See 11 aastane poiss vaatab mulle s6na otseses m6ttes ylevalt alla (11 ja juba minust pikem..) ja sisetunne ytleb, et ega ma talle vist suurt ei meeldi No see tunne on vastastikune! Ei tea, kas t6esti juba pubekaiga k2es.. Endal on ka kuidagi tobe tyypi, kes sust pikem on, kell 10 magama ajada. Niisiis saigi ta t2na oma 88lambi kustu alles veidi enne poolt kahtteist. Paras kassi ja hiire m2ng k2is. Kuna mina olin teises toas, siis tema luges muidugi rahulikult edasi ja nii kui ma koridori astusin k2is kl6ps tuli kinni. P2rast kaht sellist korda otsustasin siis hoopis korditoris veidi raamatut lugeda. Siis andis ta vist alla, sest oli kuulda raamatu kinnipanemist ja teki alla pugemist ja praegu on igatahes m6lemas toas vaikus.
Ma pole varem briti lastega l2hedalt kokku puutunud. Nende keelekasutus ja s6navara erineb aga ameerika inglise keelest v2ga oluliselt. Eile kui Oliver mulle oma space police legosetist ja muudest kangelastest ja asjadest r22kis, ei saanud ma konkreetselt poolteljuhtudel aru. Muudkui noogutasin ja vahepeal ytlesin , et oh, that`s interesting :P
Muude lapsehoidmisjuhtudega on nii, et p2ris palju k6nesid olen oma kuulutsute peale saanud , aga kuna kogu tunniplaan on pea peale p88ratud, siis kahjuks ei klapi minu ajad enam kellegi teise soovidega.. No mis teha, eks tegelikult on ju 6ppida ka vaja ja selle p2rast ehk ongi parem lapsi 6htul hilja ja 88siti valvata, sest siis saab niikuinii omi asju teha. Ja natuke raha saab ka :)
Loodetavasti on ainult 88sel minu kandis vabu rattakohti, eile sain kyll eelviimase koha. Jala ka minna ei taha, sest ma suutsin t2na trepist alla kukkuda (ainult yhe astme kyll!) ja jala valusasti 2ra v22nata. Loodame parimat!