neljapäev, september 10, 2009

Tervitusi Saone'i kaldalt

Tegelikult olen ma Saone'i asemel hethel hoopis Rhone'i kaldal, ylikooli informaatika saalis nimelt. Interneti saame koju laup2eval ja edaspidi tervitan ma teid t6epoolest hunnitu vaatega korterist Lyoni ilusaimale (subjektiivne arvamus!) j6ele. Esimesed p2evad on olnud nagu oligi arvata, sabimist ja jooksmist t2is, aga hetkel n2ib k6ik laabuvat.

Traditsiooniliselt j2in ma p2ev enne 2ralendu haigeks ja niisiis m88duski reis l2bi Riia Genfi suure pea- ja k-rvavaluga. Oli ka vist palavik, aga ma igaks juhuks ei kraadinud, sest kindel teadmine, et mul ongi palavik, muudab mu enesetunde alati veelgi halvemaks :P
Genfi lennujaamas l2ks k6ik tavap2ratult kiiresti ning selle asemel, et kolm tundi raudteejaamas oma Lyoni rongi passida, v6tsin ma hoopis ette v2ikese spurdi oma suure kohvriga ning j6udsin minut enne v2ljumist varasemale rongile. Olgugi, et mu pilet oli teisele rongile ostetud, ei teinud kontrol8r sellest numbrit ja kella seitsme asemel kammistasin ma ennastunustavalt Part Dieu's Celine'i hoopis kell neli. Kuigi yhest k6rvast kurt ja tatine, suutsin juba esimesel 6htul paar asja korda ajada. Uus transpordikaart ja telefon said soetatud. Mul pole kunagi yhtegi 2gedat telefoni olnud, nii siis on 6ppimist palju ja ma juba t6siselt vihkan seda puutega ekraani. Hotmailile millegi p2rast ligi ei saa, aga facebooki laseb ta mind kyll :P

Ja siis me j6udsimegi oma uude koju. Kui aus olla, siis Celine oli mulle sellega veidi hirmu nahka ajanud. Kinnisvaraagentuuri tasud olid hiiglaslikud; 9. kvartal piisavalt kaugel ja ma polnud ju isegi kuinagi seda kohta pildiltki n2inud. Juba aga metroost v2lja astudes valdas mind sygav rahulolu. Valmy on t6eliselt m6nus kvartal. Sigin-sagin, aga mitte selline shikk nagu eelmises elukohas Massenas. Kohati meenutab meie t2nav kohta kus elas Amelie Poulain. Kohe meie maja all on v2ike toidupood, kus myyakse yliodavaid juur- ja puuvilju ning mis on 88siti kaua lahti (ikka hea, kui alkoholivarud otsa l6ppevad ;)). Armas Araabia poiss, kes seda kohta peab, teab p2rast kolme p2eva meid n2gupidi ning poetab kotti alati m6ne lisapuuvilja. Lisaks on kohe akna all ka v2ike prantsuse kohvik, pizza restoran ja palju muud m6nusat. Samas, 88seks p2evasagin vaibub ja kui syda88sel t2navapoolsed aknad avada, kostab sealt ainult kauget liiklusmyra.
Yhes6naga armusin ma meie korterisse esimesest pilgust. Eriti muidugi elutuppa. See ilus 20 m2 ruum koos vana kergelt pragunenud parketi ning v2rskelt v66batud valgete seinadega avab oma pea maast laeni prantsuse r6duga 22ristatud aknad just j6ele. Hommikupoolikul paistab tuppa p2ike ja p2rastl6unaks p88rdub p2ike magamistubadesse. Magamistoad on kyll pisikesed (eriti Celine'i oma), aga heas korras ning akendega sisehoovi poole, mis garanteerib ka vaikuse. Minu toa aknast paistab ka kirikutorn, mis iga p2ev 9-21-ni t2istunnil l88b. T2na hommikul see enam yles mind ei ajanud.
Esimest korda Prantsusmaal elan ma t6eliselt prantslaslikus majas, prantslaslikus korteris ja veel koos prantslasega. Kuigi ma olen peale surunud Eesti varase 6htus88gi aja (kella 9 asemel 7), on meil pool kylmkappi erinevaid juuste t2is ja ka veinivaru t2ieneb :)
Kui interneti saame, saab fotot6estusi ka! :P

Muidu on k6ik m88dunud suuresti sisseelamise t2he all. Kuigi Celine' vanemad on meid varustanud k6ikv6imalike n6ude, ahjude, mikrode ning isegi blenderiga (nimeks Bob ja ma olen tasse totaalselt armunud. L6puks ometi leidsin endame sobiliku hommikus88gi - smuuti koos t6rtsu piimaga!), pidime siiski Ikeat vallutama, et nipetn2pet koguda ja ka minu tuppa midagi hankida. Peab tunnistama, et mitmedki asjad, mis ostetud said, ei olnud esimene kord osta. Nii siis ongi mul sama kirjutuslaud ja riiul, mis vanaski kohas ja ka madrats on sama, ainult et pea poole v2iksem :P Celine'i vanemad lubasid mulle riidekapi tuua, niisiis sellest piisaski.
Ikea tripp ise oli aga nagu ikka paras katsumus. P2rast 50 minutilist transpordis loksumist veetsime k6vasti yle kahe tunni ses sigivas ning trygivas kastis. Kooliaasta algus ja eks k6ik vanemad olid oma v6sukestega parimaid saake ryndama tulnud. Nii juhtuski, et diivan, mida tahtsime, oli otsa saanud ja uut ei ole enne kolme n2dalat tulemas. Eks siis n2is, mis sellest saab. Hetkel elame diivanita. Kunagi kummalgi meist autojuhilube pole, tuli m88bel koju tellida ja nii kuluski j2rjekordne 60 eurot. Raha kaob yldse kiiresti. Nii palju on igasugu nipet-n2pet vaja ja kuigi iga asi maksab vaid paar eurot tuleb kokku p2ris suur summa.
Kui Ikeast koju j6udsime, olime t6eliselt v2sinud. Mul oli juba teist p2eva parem k6rv totaalselt lukus ja ka nohu ei andnud j2rele. 6htu p22stis David, kes tema juude hoiule j22tud kohvriga meile kylla tuli. Kaks pudelit veini kadusid v6luv2el ja avastamisr66mu j2tkus kui oma kohvrit avasin. Ma ei m2letanud pooli asju, mis ma sinna pannud olin :P
Eile k2isime Davidiga ka kinos uut Tarantino filmi vaatamas. Selleks, et ingliskeelset versiooni n2ha, pidime kyll Cité Internationale'i ehk teise linna otsa minema, aga see oli seda v22rt. Ei kujuta kyll ette, kuidas sellest filmist aru saada kui k6ik tegelased prantsuse keelt r22giksid.
Pean h2biga tunnistama, et see oli mu esimene Tarantino film, aga kindlasti mitte viimane. Au contraire, ma pole tykk aega nii head filmi n2inud. Kaamerat88 j2ttis v2ga hea mulje. L2hiplaanid ja v2rvide kompositsioon samuti. Midagi pole teha, punane veri on ilus :) Aeg l2ks linnutiivul ning kordagi polnud m6ttes kella vaadata. Kyll aga olime me Celinega ainukesed, kes pidevalt naersid. See oli ju kohati v2ga naljakas film.
P2rast kino l2ksime heatujuliselt korraks veel Davidi juurest l2bi, et minu toodud Viru Valget mekkida (Celine'i esimene kord!) ja siis viimase metrooga koju. Kodus imetlesin j2rjekordselt viis minutit 8ist vaadet j6ele ning j6ime teed.

Ahjaa, koolis k2isin ka. 6nneks asjad laabusid h2sti ja olen nyyd ilusti magistrantide nimekirjas. Informatiivsel koosolekul sain p2ris palju asju teada. N2iteks, et oleks v2ga soovitatav alatest veebruarist 4-kuine praktika kuskil teha. Kuna see ei pea Prantsusmaal olema, siis ootan pakkumisi. Olen v2ga kiire 6ppija ja muidu ilus, tark ja osav! Natuke on see t6en6oliselt Lyonist 2raminek muidugi n6me, sest korter on nii m6nus ja ei tahaks Celine'gi yksi j2tta, aga samas teiselt poolt on see ka suur v6imalus. Peaks vist hakkama asju tasapisi Brysseli suunal uurima, aga v6in ka vabalt Eestisse tulla v6i yksk6ik kuhu mujale maailma ;)
Kool hakkab esmasp2eval ja loenguid on tegelikult p2ris palju. Arvuliselt ehk isegi mitte, aga pikad on nad, kuradimad, kyll ja r22gitakse, et peab ka ise palju t88d 2ra tegema. Sellesse suhtun ma hetkel kerge kahtlusega, sest v6rreldes Prantsuse ylikooli t88mahtu USA omaga, on se epehmelt 8eldes v2hene.
Samuti s2ttisin tunniplaani praegunii, et kolmap2evad oleksid vabad. Kuna Prantsusmaal on sel p2eval lasteaiad ja algkoolid kinni, otsitakse palju lapsehoidjaid just selleks ajaks. Oleks tore ka v2ike raha tasku pista ja paari juntsu kantseldamisega saan ma hakkama kyll!

Vot nii. Jube pikk jutt tuli. See kindlasti kubiseb kirjavigadest, kuna prantsuse klaviatuur tahab harjumist, aga ma ei viitsi h2sti yle lugeda, sest kohe tehakse sektretariaat lahti ja ma saan oma viimased puuduvad paberid sisse anda. Tsutsufrei!