esmaspäev, mai 07, 2007

53% de racistes? Ouais, rien de nouveau, c'est ça la France..

Selline msni nimi oli mu grupikaaslasel (sellel kellega ma enamasti koos grupitöid teen) kui valimiste võitja välja kuulutati. Ei pea vist mainimagi kui idealistid siinsed noored on. Eriti minu ülikoolis, mis on tuntud kui vasakpoolse maailmavaatega õppeasutus. Ehe näide sellest oli see neljapäev, kus tegime teise vooru "simuation du vote'i" prantsuse poliitika ajaloo tunnis. Sego sai 142 häält ja Sarko 26 (minu oma nende seas), 12 sedelit jäid tühjaks. Vot, selline represantatiivne kool on mul:D

Õnneks võitis siiski UMP kandidaat Nicolas Sarkozy sotsialistide peademagoogi Ségolène Royal'i. Prantsuse infoallikad ei tohi seaduse järgi enne kella kaheksat mingisuguseid andmeid peale "abstentioni" (ei oska seda eesti keeles öelda) anda. See kord olin kaval ja uurisin Sveitsi lehtedelt. Juba kell seitse näitasid need Sarkozy päris ülekaalukat võitu. Ainult ühe protsendiga pandigi mööda - lõpptulemus 53,28 % - 46,72% Sarko kasuks.

Ausalt öeldes on mul hea meel. Mitte et Sarkozy mu lemmik oleks (mina oleksin hääletanud esimeses voorus hoopis sentristi François Bayrou poolt), sest parempoolse presidendiga on see oht, et minu kui õpilase igasugueid toetuseid vähendatakse. Samas, ma ei usu, et Nico julgeks üliõpilaste kallale minna. Küllap on tal veel liigagi hästi meeles eelmine kevad ja CPE skandaalid, mis tema valitsus põhjustas. Jah, õpilased on Prantsusmaal alati masse liigutanud. Nagu 68. aastal, kui de Gaulle pidi põhimõtteliselt õpilasliikumiste pärast presidendi ameti maha panema.

Sego kohta nii palju, et ta on ilus naine. Nelja lapse ema ja väga väga aukartust äratava haridusega. Kahjuks on proua põhiargument, et ta on ema ja naine. Üleüldse armastab tädi demagoogitseda, närvi minna ja siis näiteks otsesaates vastaskandidaadi peale karjuda. No mis president see selline küll oleks. Ühtegi tõsiselt võetavat argumenti tal ka näiteks majanduse vallas ei ole. Tema põhimõte on vana hea "võtame rikastelt ära ja jagame kõigile võrdselt".

Loodetavasti viib Sarko oma lubadused teoks ja Prantsusmaast saab ka üks kord normaalselt funktsioneeriv riik. Ainult ärge mu korteriraha ära võtke!:P

Ahjaa, veel üks naljakas asi, mida ma siinset presidendikampaaniat jälgides olen märganud: siinsed poliitikud toovad täpselt samamoodi eeskujudeks põhjamaid, eriti Soomet ja Rootsit ja"nutavad" kui palju nende riik nendest heaoluühiskonnariikidestt maas on.
Naljakas on seda kuulata, sest tuleb meelde eesti poliitikute jutt ja pidev võrdlus põhjanaabritega. Tõenäoliselt võrdleb end Soomega kogu Euroopa:D

1 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Buying memory cards is such a big hassle... You have to Google prices, filter through which ones are genuine, around a bunch of electronics shops,compare prices, finally buy your memory, and then hope that the price doesn't drop in the next month or so.

I've been screwed over by some ridiculous price drops in the past... especially this one time when I bought a Micro SD for my R4 gaming flash card at what I mistakenly assumed was a steal, only to later see that it had dropped $5 in a week's time.

(Submitted by Nintendo DS running [url=http://cid-2602f0e287041cef.spaces.live.com/blog/cns!2602F0E287041CEF!106.entry]R4i[/url] NextPost)

9:08 AM, veebruar 08, 2010  

Postita kommentaar

<< Home