laupäev, november 11, 2006

Esimesest eksamist

Seni polegi ma siin otseselt oma uuest koolist rääkinud.
Université de Lyon 2-l on kaks kampust. Üks linnas ja teine kaugel-kaugel, perifeerias ehk siis Bronis. Teise kampusesse (kus mul ajaloo tunnid on) minek võtab aega 50 minutit ja selle jooksul peab kolm korda transporti vahetama (2 metrood ja tramm). Õnneks on mul tunnid seal ainult esmaspäeval ja kolmapäeval ning siis saab selle koha eeliseid ka maksimaalselt ära kasutada, sest lisaks loengutele mängin Bronis ka tennist ja võrkpalli.
Teine kampus näeb ilus ja väärikas välja ja asub Rhone'i kallastel, sinna minemiseks kulub ligi pool tundi. Kahjuks on tegemist mitte eriti suure alaga ja peale amfiteatrite (suurte loengute jaoks), klassiruumide ja raamatukogu seal muud tegevust eriti ei leia.

Eile oli mul Lyoni kampuses esimene eksam sotsioloogias ja politoloogias. Kui muidu jääb rahvast amfiteatri loengutel järjest vähemaks (alguses oli meid ühes loengus veidi üle 300), siis eile ei jätkunud paljudele istekohta, rääkimata lauast, kus peal kirjutada.
Töö ise oli lihtne. Kuid avatud küsimustega kaasneb alati võimalus, et kirjutad veidi teemast välja. Nii ma siis ei julgegi tulemust ennustada. Igatahes lehele sain uhkelt kirjutada "välistudeng", ehk saan siis ka veidi leebema hindamise osaliseks ;)

Järgmine ja ülejärgmine nädal seevastu ei tõota sugugi kerged tulla. 3 suurt esitlust ja kaasaegse ajalo eksam, milleks on vaja 5 raamatut läbi lugeda pluss terve aasta materjal. Raamatutest on mul olemas ainult kolm ja lugenud olen ma neist ainult ühte. Aga kui kuidagi ei saa, siis ma loodan, et kuidagi ikka saab ja kõik kõige halvemini ei lähe.