teisipäev, juuli 24, 2007

Murakad

Eelmine teisipäev ja kolmapäev viibisin maal. Plaanis olid murakad.
Kui õhtupoolikul kohale jõudsime, siis ei tahtnud keegi hilisest soos trampimisest midagi kuulda. Mina aga kui mitte-üldse-hommikune-inimene, suutsin asjad siiski nii kaugele saada, et punkt kell 6 olid emme, mamma, tädi Evi, Maigi ja mina autos ja sõit läks Lossi järve äärde. Lossi järv on rabajärv ja oi kui kahju mul oli, et fotokas oli maha jäänud, sest lisaks mammudele on rabas lihtsalt niii ilus. Raba oli täis sinikaid ja veel valgeid pisikesi jõhvikaid. Pead pööritama ajav sookail ja linnulaul ning palav ilm tekitasid aga tahtmise kutsuvasse vette hüpata. Seda siiski ei lubatud. Ei pidavat välja pärast saama.
Kui alguses ka mõned murakad leidsime, siis mida sügavamale sohu me ronisime, seda harvemaks jäid leiud. Kärbsed sumisesid pea ümber, higi voolas (ei ole lihtne pidevalt põlve rinnuni tõsta.Seal soos, krt, ju vajub:P) ja tüdimus, mis tingitud vähestest otsitavatest marjadest, tõstis pead. Tegime järvele tiiru peale ja tulime tulema, ämbripõhi vaevalt mammudega kaetud.
Õhtul sai korralikus maasaunas käidud ja viheldud ja kell 12 kukkusin nagu kott.

Järgmisel hommikul meie seiklused jätkusid ja seekord käisime Viitna lähistel soos, mille nime ma kahjuks ei mäleta. Tädi evi jäi metsa alla mustikaid korjama ja meie emme ning mammaga murdsime rabasse. Paraku selgus õige pea, et olime veidi hiljaks jäänud. Nimelt olid enamus marjad kuldkollased, pehmed ja üliküpsed. Murakaid peab aga korjama pigem veidi toorena. Alguses ma ainult sõin, aga mingil hetkel sai kõht ka täis ja siis hakkasin üle ühe ka marju korvi poetama.
Kokkuvõttes oli küll parem saak kui eelmisel õhtul, aga murakaid jäi siiski väheseks. Mamma andis tõotuse, et tema rohkem murakale ei tule. Olen kindel, et järgmine suvi lähme jälle:D
Missest kui murakaid pole, soos on lihtsalt niiiii ilus:)
Ja tegelikult saime ikka 4 liitrit moosi ka;)

Veidi nalja ka: Puhastasime aida otsas murakaid. Palavaks kiskus ja võtsin end pesu väele. Ühtlasi oli see ka selle suve esimene kord veidi päikest saada.
Selle tunni jooksul hakkas päike niimoodi peale, et mul ei olnud mitte ainult tohutud rinnahoidja randid, vaid ka rinnahoidja pitsi randid. see tähendab siis punased täpikesed, mis läbi pitsiaukude päevitusid:D

Paar aastat tagasi oli mul kannika peal käejälg. No ikka juhtub:D

Pildi leidsin internetist: http://www.loodus.ee