laupäev, detsember 15, 2007

Kus sa olid? Oh, ma esindasin oma rahvast

Lõik Armastus kolme apelsini vastu. Ma ka esindasin oma rahvast:P

Kolmapäeval avanes mul võimalus Lyoni Eesti aukonsuli Serge Arnauld'ga Grenoble's Baltimaade konverentsil käia. Üritust organiseeris assotsiatsioon Baltimaade sõbrad. Kohal olid Eesti, Läti, Leedu aukonsulid ning igal konsulil kaasas ka oma maa tüdruk. Meid kasutati ühtlasi kui eksponaate ning vastasime publiku küsimustele. Kuulajaskonna moodustasid 70-80 inimest, keskmiselt vanemapoolsed.
Juba kell pool viis korjas mind Eesti ja Läti konsul uhke mersuga üles ning sõit viis teise linna. Konsulid, 60. eluaastates papid, olid toredad ning juttu jätkus kauemaks. Kiruti streike, kommuniste ja muid vasakpoolseid ning bürokraatiat. Loogiline ka. Tegu oli endistest ärimeestest nüüdsete pensionäridega, kes on terve elu kõvasti tööd rabanud ning tänu kellele (just nemad maksavad meeletult makse siin riigis) kogu Prantsusmaal üldse veel üleval püsib.
Grenoblesse jõudes läksime restorani. Nimelt organiseeris assotsiatsioon konverentsiegijatele dinée. Süüa sai väga hästi, vein oli hea ja jutt jooksis endiselt. Tõele au andes rääkisin Läti ja Leedu tüdrukuga küll suhteliselt vähe, sest kõrvuti me ei istunud ning lisaks oli tegu juba üle kolmekümneste naistega, kellel ühel vist kaks lastki. Polnud päris seesama elukogemus kui mul. Naljakas oli see, et alguses mingid tädikesed üritasid muga hästi aeglaselt rääkida, et ma ikka aru saaks:P Nad vist ei teadnud, et ma olen siin maal juba mõnedki aastad veetnud.
Konverentsil tegi iga konsul oma maast esitluse. Eesti oma ruulis täiega. Räägiti E-stoniast ning kultuurist. Läti vana näiteks jahuski pool tundi ainult ajaloost, ja mitte kaasaegsest, vaid ikka ristisõduritest ja piiskop Albertist. Igatahes läksid konsulid kõvasti üle aja niiet küsimuste voorule jäi suhteliselt vähe aega. Peab tunnistama, et väga kompromiteerivaid küsimusi ei tulnudki, lolle lausa üldse mitte (à la kas teil elekter on). Leedi kohta küsiti mingile juudi surnuaia peale ehitamisest ning uuriti Eesti-Vene suhete seisu pärast pronkssõduri jama. Sellele küsimusele vastas Eesti konsul väga konkreetselt: "Vaataks äkki parem tulevikku!":p
Mina rääkisin rohkem endast, et kes ja miks ma siin olen ning veidi EL-i astumisest ja meie jõulutraditsioonidest.

Tegelikult on kahju, et selliseid asju Baltimaade kohta tehakse, sest väga raske on samastada Eestit Läti ja Leeduga. Hea küll, mingi osa meie ajaloost kattub, aga kultuur ja traditsioonid on ikka väga-väga erinevad.

Õnneks on Eestil superlahe ja asjalik aukonsul, kes meie lippu ikka kõrgel hoiab! :)

1 Comments:

Blogger Kadri said...

me peaks vist lausa härra Arnouldi fänklubi tegema. minu arvates ka on ta lahe onkel ;-)

11:54 PM, detsember 16, 2007  

Postita kommentaar

<< Home