reede, september 23, 2005

Tere, sügis!

"Vaata, Juku, vaata, Kai! Punetavad pihlad. Kuhu küll see suvi sai? Kuhu küll ta jäi?"
Vana hea 1. speptembri kooliaktuse laul, mis tänu mudilaskoori aegadele siiamaani peas. Ainult pihlakaid ei ole märganud ja päevane temperatuur on endiselt 20-30 kraadi, niiet suvi jätkub.

Täna sai ka täpselt kuu täis Eestist lahkumisest. Üks kuu ei ole ju tegelikult pikk aeg, ometigi tundub mulle, et möödas on terve igavik..

Koolis on tore. Ariane näol leidsin vist endale tõelise sõbranna, sest mida päev edasi, seda lõbusam meil on. Samuti seovad ühised ettekanded ja koolitööd. Täna avastasime, et meile mõlemale meeldib Joe Dassin, niisiis üürgasime paar vahetundi järjest seitsmekümnendate hitte:)
Filosoofia neli tundi kujunesid ka väga meeldivateks. Jean-Paul Sartre näol sain ka oma praegusele elufilosoofiale kinnitust: Meie ise anname oma elu ja ebaõnnestumiste eest vastust. Veel meeldis mulle mõttekäik, et vaba saab olla vaid oma tegude eest vastutust kandes ning et oma otsuseid ei tohi karta ning mingil juhul ei tohi otsustamata jätta. Me ei saa kõike omada ja täiskasvanud inimesed peaksid oma valikute tagajärgi aktsepteerima.
Väga segane jutt tuli, aga loodetavasti saite te põhiideest aru.
Ma loodan, et ma olen piisavalt küps selleks, et seda kõike ka teostada. "Nagu kits kahe heinakuhja vahel" ei kehti minu puhu enam ammu, palju kardetavaid valikuid olen ka teinud, nii hästi-halvasti kui olen suutnud.
Tegelikult oli mul see kord Eestist lahkuda tunduvalt raskem, maha jäi ju väga kallis inimene, aga ma arvan, et tegin hästi, sest õigetel asjadel on tendents püsida ja samas ei jää ka minu intellektuaalsed eesmärgid varju.
Sartre filosoofia kokkuvõtteks võin öelda, et tema loogika kohaselt olen ma vaba ning võin kõigi eelduste kohaselt õnnelikku elu elada:)

5 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Päris huvitav sõnastus ;) Kas oskad defineerida ka oma intellektuaalsed eesmärgid? :P

3:25 PM, september 24, 2005  
Blogger merxs said...

Sünonüüm ei tähenda küll defineerimist, aga ma asendaksin Sinu selguse huvides sõna "intellektuaalne" sõnaga "hariduslik". Sobib?

4:39 PM, september 24, 2005  
Anonymous Anonüümne said...

ca va bien

9:52 PM, september 24, 2005  
Blogger merxs said...

ma ei küsinud, kuidas Sul läheb , kallis. Kui Sa tahad öelda "sobib", siis piisab ka "c'est bien".

ja muideks, ma absoluutselt ei loe Sinuga kos veedetud aega ebaintellektuaalseks ajaks:)

10:43 PM, september 24, 2005  
Anonymous Anonüümne said...

ma ei tea, ma olen harimatu. Tegelt, Gilles küll küsib kogu aeg "ca va?", kui midagi seletanud on. Mõistes "saite aru, sobib?" Ma lähtusin sellest. Aga nagu näha, poosetamine pole minu trikk :P

1:26 AM, september 25, 2005  

Postita kommentaar

<< Home