pühapäev, oktoober 16, 2005

Kodanikest

N2h, kurat. Mina, kes ma alates 13. eluaastast olen televiisorist valismisstuudioid vaadanud ja lehtedest vastavaid artikleid lugenud ei saagi 6ige vanuse saabudes h22letada. J2rgmiseks korraks hangin endale igatahes ID-kaardilugeja.
Tean ju kull, et ega see minu pisike arvamusavaldus midagi ei muudaks, aga ometigi yks h22l j2lle kesikutele v2hem. Igatahes kodaniku kohust peab t2itma! (V6imaluste piires, loomulikult:P)
Aga mis kodanik ma yldse olen? Seaduse ja dokumentide j2rgi loomulikult Eesti Vabariigi. Aga kas ka Euroopa Liidu kodanik? Palju oli ju juttu sellest, et kui piirid avanevad, siis voib h6lpsasti teises liikmesriigis elada ilma kodakondsust vahetamata, aga kas ka tegelik olukord on selline? Hetkel on nii, et minu vanemad maksavad oma palgast minu sotsiaalmaksu, ma oman Euroopa Liidu haigekassakaarti, aga arsti juures saan k2ia ikka ainult t2nu s6prade headusele. Jah, loomulikult oleksin v6inud ma ka 150 € nende kahe korra eest v2lja k2ia.
Mulle v2ga meeldib Eesti: vaba majandus, liberaalsus, à la "k6ik on v6imalik" suhtumine etc , aga sotsiaalvallas oleme kyll alla igasugust arvestust:S See, et ma p2rast meetri paksuste paberite t2itmist kunagi poole aasta p2rast Eesti Haigekassalt v6ib-olla 30% kompensatsiooni v6in saada ei motiveeri v2ga.
Eelmine aasta v2itsin k6igile kaljukindlat, et mina elusees oma kodakondsust ei vaheta, aga kui k6ik asjad nii keeruliseks tehakse ja elukoht samaks j22b, siis ei v6i suure h22lega suud pruukida..