neljapäev, märts 20, 2008

PCF ja muud sõbrad

Kui juba tõsistele teemadele asi läks, siis täna loengus mõlgutasin mõtteid veel ühe naljaka pisiasja pärast. Nimelt mitmes Euroopa riigis eksisteerib tänapäeval erakond, mille ametlik nimi ongi Kommunistlik Partei.
Jagasin oma mõtet kõrvalistuva Joanne'ga, kes ütles, et jah, aga nad ei ole ju radikaalsed. Selle peale küsisin ma vastu, kas ta kujutaks ette tänapäeval parteid, kelle ametlik nimi olekski Fashistlik erakond, minu pärast või mõõdukas fashism..
Ta arvas, et see poleks seadusega lubatud. Tõenäoliselt Saksamaal, kus Konstitutsioon võimaldab parteide keelustamist, oleks see tõesti nii.
Loomulikult eksisteerib tänapäevalgi paremäärmuslastest parteisid ja nende osatähtsus kipub mitmetes Euroopa riikides aina suurenema, aga keegi neist ei deklareeri end oma põhikirjas amtlikult fashistideks. And yet.. kommunistlikke parteisid on isegi demokraatlikus Euroopas küll ja küll.
Oi kuidas ma sooviks, et meile tuleks lektor, kes räägiks ka kommunismi kuritegudest, et kirjutataks raamatuid, et neid loetaks, et tegeletaks mälutööga nagu Pr.maal öeldakse.
Me ei saa seda ajaloopeatükki seni sulgeda, kui meiega kõrvuti elavad inimesed (Lääne-Euroopa) ei teadvusta kommunistide poolt korda saadetuid inimsusevastaseid kuritegusid!

Teema, et ei saa võrsustada stalinismi ja kommunismi, on samaväärsed, et natsism on kuritegu, aga fashism mitte!

PCF - Prantsusmaa Kommunistlik Partei

3 Comments:

Blogger Manjana said...

ma ilmselt võiks euroopa kommunistidest pikki loenguid pidada, aga vaevalt need sind huvitaks. aga ma ei tahtnud seda öelda. mul oli küsimus. kas sulle näiteks althusserit ei ole õpetatud? ma kardan, et on. lõppude-lõpuks õpid sa ju prantsusmaal. althusseri lugemine võiks anda pisitillukese vihje, et kogu lääne-euroopa suhtumine kommunistidesse on ikka radikaalselt teistsugune kui eesti parteil nimega isamaliit.

kommunismi kuritegudest rääkimine on pehmelt öeldes rumal ja andestatav inimestele, kes on nõuka ajal hoolega leninismi tuupinud. ei ole eestis parimaid kommunismi kuritegudest rääkijaid kui endised "kommunistid", kes olid kommunistid vaid seepärast, et see aitas neid karjääriredelil ja kui enam ei aidanud, tuli uus ideoloogia valida. ainuke põhjus valikuteks oli isiklikud ambitsioonid, mil kommunismiga on sama vähe ühist kui seal pühapäevaga.

1:47 AM, märts 21, 2008  
Blogger merxs said...

Õpin Prantsusmaal ja vasakpoolses ülikoolis, aga käsi südamel, ei ole õpetatud. Ma pole seda nime isegi kuulnud. Ma pean vist nüüd häbenema, sest ikkagi politoloogia tudeng ja nii.. :D

Luban, et harin end selles vallas ise ja siis võime edasi sellel teemal rääkida, sest praegu ei tea ma kogu asjast suurt midagi.

Mind ju tegelikult ei häirigi nende ideoloogia, vaid lihtsalt nende nimi, kus sees sõna "kommunistlik".

12:22 PM, märts 21, 2008  
Anonymous Anonüümne said...

mida ma otsin, aitah

7:49 PM, märts 20, 2010  

Postita kommentaar

<< Home